Naša stránka využíva súbory cookies, vďaka ktorým vám dodávame kvalitnejšie služby. Ukladanie cookies môžete kedykoľvek odmietnuť v nastavení svojho webového prehliadača. Viac informácií.

Alebo sa vráťte na úvodnú stránku

Menu

Služby

Banner

Letisko stratilo invalidný vozík, opäť…

02.04.2018

Na Londýnskom letisku Heathrow sa stratil invalidný vozík a nebolo to po prvýkrát.

 Letisko stratilo invalidný vozík, opäť…

Na Londýnskom letisku Heathrow sa stratil invalidný vozík a nebolo to po prvýkrát. Tentokrát ostal zaseknutý v lietadle 100 minút zamestnanec štábu BBC Frank Gardner.
Letisko Heathrow označilo za dôvod čakania skutočnosť, že invalidný vozík Franka Gardnera bol nesprávne označený. Zamestnanci londýnskeho letiska sa však ihneď po incidente bezpečnostnému korešpondentovi BBC ospravedlňovali za takmer dvojhodinové čakanie.

Frank o celom incidente zverejnil aj správu na sociálnej sieti Twitter: "Verte mi, že som rovnako znudený pri písaní tejto správy ako vy, keď to čítate,“ povedal v správe, ktorá bola od toho momentu zdieľaná viac ako tisíckrát. Až po takmer dvoch hodinách upovedomil svojich sledovateľov na sieti o tom, že sa mu podarilo dostať z lietadla a vozík sa našiel.

V dnešnom rozhovore pre jednu z britských rádiostaníc sa však John Holland-Kaye, výkonný riaditeľ letiska Heathrow, ospravedlnil Gardnerov verejne. V súvislosti s nesprávnym označením invalidného vozíka, ktoré bolo príčinou zdržania sa vyjadril, že zabezpečí aby sa podobné chyby už neopakovali.
Pri vyhlásení výkonný riaditeľ letiska uviedol, že ak tieto komplikácie znížili kvalitu služieb letiska, ktoré Gardner očakával, ešte raz sa mu ospravedlňuje. Za túto nešťastne formulovanú vetu a použitie slovíčka „ak“ obdržal riaditeľ letiska vlnu kritiky.

Mediálne známe osobnosti sa voči vyjadreniu ohradili, pretože za úprimné ospravedlnenie by považovali vyhlásenie, ktoré by chybu letiska alebo zodpovednej leteckej spoločnosti uznalo v plnej miere a nepoužívalo podmieňovací spôsob. Tým podľa kritikov, aj napriek nesmiernej chybe, ktorá sa stala letisko obhajuje kvalitu svojich služieb a považuje ju tak za dostatočnú a uspokojivú.

Stráviť totiž takmer dve hodiny čakaním v lietadle je príliš dlho na to aby sa cestujúci necítil obmedzený alebo zanedbaný.

Po vlne kritiky sa tak generálny riaditeľ letiska stretol s poškodeným Gardnerom priamo na letisku Heathrow, kde mu novinár názorne vysvetlil akým všetkým problémom, čelia zdravotne postihnutí cestujúci na letiskách. Gardner uviedol, že medzi základné nedostatky a komplikácie patria aj výťahy, do mnohých z nich sa totiž invalidné vozíky nedostanú. Povedal, že na to, aby sa citeľne zvýšila kvalita poskytovaných služieb pre cestujúcich so zdravotným postihnutím by bolo potrebné vypracovať a dodržiavať dôkladnejšie bezbarierové opatrenia.
V tomto prípade vlna kritiky a medializácia celého prípadu možno priniesla konštruktívne riešenie a bude viesť k zlepšeniu kvality poskytovaných služieb.
Aké sú však vaše skúsenosti s leteckou prepravou s invalidným vozíkom? Prípadne čo si myslíte o úrovni poskytovaných služieb pre cestovanie s invalidným vozíkom?

 

 

Zdroj: TheGuardian.com

Predchádzajúci článok
Sociálne podnikanie na Slovensku má novú zákonnú podobu.
Nasledujúci článok
Na Slovensku nám chýba záujem o sociálne odkázaných, v tejto oblasti sme čiernou ovcou Únie