Naša stránka využíva súbory cookies, vďaka ktorým vám dodávame kvalitnejšie služby. Ukladanie cookies môžete kedykoľvek odmietnuť v nastavení svojho webového prehliadača. Viac informácií.

Alebo sa vráťte na úvodnú stránku

Menu

Služby

Banner

Poznáte značku Maappi? Stojí za ňou chlapec trpiaci autizmom.

30.08.2017

Trinásťročný Matej z Čiech, ktorý trpí autizmom kreslí krásne mapy. Objavil v sebe úžasný talent a jeho milujúca matka ho v tom podporovala

Poznáte značku Maappi? Stojí za ňou chlapec trpiaci autizmom.

Trinásťročný Matej z Čiech, ktorý trpí autizmom kreslí krásne mapy. Objavil v sebe úžasný talent a jeho milujúca matka ho v tom podporovala natoľko, že založili známu značku Maappi. Predávajú vankúše, ruksaky i obliečky. Všetky obrazce na týchto produktoch sú Matejovym dielom.

Matej nerád nadväzuje kontakt s inými ľuďmi, matka sa tak oňho stará na plný úväzok. Len pred troma rokmi sa lekárom podarilo definitívne stanoviť dagnózu – Aspergerov syndróm. V dôsledku ochorenia je Matejove správanie v oblasti interakcie a komunikácie značne obmedzené.

Znie to až neuveriteľne, no zlom v Matejovom živote nastal po tom, ako si pozrel film o známom návrhárovi Diorovi. Dior bol známy tým, že sa kvôli svojim psychickým problémom vyhýbal kontaktu s ľuďmi. Bol to vôbec prvý film, ktorý Mateja zaujal tak, že ho bol schopný dopozerať do konca. Bola to pre neho obrovská motivácia a akýsi spúšťač. Videl, že keď človek chce, vie sa aj napriek svojim vnútorným strachom a premôcť a komunikovať s ľuďmi, dokonca vystúpiť pred publikum.

Po filme sa Matej zahral na návrhára a dokončený výkres popripínal na figurínu v izbe. Jeho mame sa natoľko páčil, že ani sekundu nezaváhala a založila značku Maappi. Matej teraz kreslí mapy, ktoré doma dáva tlačiť do tlačiarne na textil. Následne látka putuje k šičkám, ktoré z nej ušijú ruksaky, obliečky a ďalšie produkty.

Prvotným cieľom bolo týmto spôsobom zvýšiť povedomie o tejto chorobe, no postupom času sa z projektu stal plnohodnotný a úspešný biznis. Ak sa podarí posunúť celý projekt na vyššiu úroveň a udržať značku na žive, v dospelosti bude mať Matej šancu na vlastné zamestnanie a bude sa dokázať aj sám uživiť.
Ľudia s hendikepom alebo podobnou diagnózou ako má Matej mávajú so zaradením sa do pracovného procesu veľké problémy a to najmä z dôvodu nedostatku vhodných pracovných miest.
Momentálne projekt hľadá investora, o značku sa zaujímajú nie len podnikatelia z Čiech ale aj zo zahraničia.
Matej je príkladom toho, ako sa človek s diagnózou, ktorá so sebou nesie neľahké podmienky pre život v spoločnosti, dokázal aj vďaka silnej vôli vypracovať tak, že rozpráva a dokáže chodiť do školy.

Zdroj: Startitup.sk

Predchádzajúci článok
Príbehy dvoch silných mužov, ktorým ochrnutie nezmenilo životné tempo
Nasledujúci článok
Zmeny v dôchodkovom poistení pre opatrovateľov