Naša stránka využíva súbory cookies, vďaka ktorým vám dodávame kvalitnejšie služby. Ukladanie cookies môžete kedykoľvek odmietnuť v nastavení svojho webového prehliadača. Viac informácií.

Alebo sa vráťte na úvodnú stránku

Menu

Služby

Banner

Startup Mebster vyvinul exoskelet pre ľudí ochrnutých od pása nadol.

16.11.2020

Jeho zakladateľ Michal Gloger hovorí o aktuálnych biznis plánoch alebo o tom, či je pandémia pre startup skôr hrozba, alebo príležitosť.

Startup Mebster vyvinul exoskelet pre ľudí ochrnutých od pása nadol.

Elevator pitch do sms. Predstavte sa mi maximálne v 3-4 vetách a presvedčte ma, že váš biznis má budúcnosť.

Ponúkame prvý cenovo dostupný exoskelet pre ľudí ochrnutých od pása nadol, ktorých každý rok pribúda po celom svete viac ako milión. Vyvinuli sme ho na vlne trendu, ktorý hovorí, že predpovedaná zložená ročná miera rastu (CAGR) pri exoskeletoch je 45 percent, z toho asistívne a rehabilitačné exoskelety hrajú hlavnú rolu. My máme dve verzie tohoto certifikovaného a patentovaného zdravotníckeho prostriedku – prvý dodávame do kriticky preťažených zdravotníckych centier, ktorým tak pomáhame zefektívniť starostlivosť a druhý priamo na mieru koncovým užívateľom.

 

Je toto prvá biznis akcia, ktorú vám prekazil koronavírus? Ako covid ovplyvňuje vaše podnikanie?

Covid nám úplne zrušil a pretvoril celú marketingovú stratégiu, väčšina lokálnych demoakcí pri B2B partneroch sa zrušila kvôli zákazu návštev. Ďalej sa neuskutočnili tri lokálne konferencie a veľtrhy, na ktoré sme boli prihlásení a jedna z najväčších medzinárodných akcií v našom odbore, ktorú sme plánovali celý rok. Museli sme sa kompletne preorientovať z B2B na B2C a teraz vlastnými silami ponúkame služby pre koncových užívateľov cez vznikajúce siete fyzioterapeutov.

 

Koronavírus: hrozba, alebo príležitosť a prečo?

Je to hrozba, z ktorej sa stáva príležitosť len pre tých, ktorí sa dokážu otočiť a vydať iným smerom, pričom iba niektorým sa podarí vybrať ten správny. Zahájili a akcelerovali sme digitalizáciu nášho riešenia a alokovali sme viac zdrojov na vývoj distančnej starostlivosti v súlade s telemedicínskými trendmi. Zamerali sme sa rovno na koncových klientov, teda pacientov a zmenili tak celú stratégiu. Či to bolo rozhodnutie správne, ukáže čas.

 

Vaše aktuálne biznis plány?

Digitalizácia a vystavanie robustného systému riadenia kvality, aby sme boli pripravení na certifikácie zdravotníckych výrobkov vyšších rizikových skupín. K tomu je pre nás úplne zásadná expanzia do zahraničia. Pracujeme na dôkladnom prieskume trhu v spolupráci s CzechTrade a budúci rok sa vydáme na prvé zahraničné trhy.

 

Hľadáte investora alebo strategického partnera?

Áno. Optimálne strategického investora v odbore zdravotníctvo a rehabilitácie. Sme pripravení jednať.

 

Ako vám pomohol Czechinvest?

Vďaka mentorom z programu CzechStarter sme boli schopní zacieliť biznis stratégiu, rýchlejšie certifikovať a patentovať náš prvý produkt a tiež sformovať prevádzkové procesy a legislatívny rámec. Pomocou programu CzechMatch a CzechDemo sme mohli prvýkrát prezentovať náš produkt v zahraničí a získať tak zaujímavé kontakty na budúcich obchodných partnerov.


Zdroj: Businessinfo.cz

Predchádzajúci článok
Svadba, ktorá vháňa slzy do očí.
Nasledujúci článok
Nákupy pre seniorov a ťažko zdravotne postihnutých zabezpečí samospráva