Naša stránka využíva súbory cookies, vďaka ktorým vám dodávame kvalitnejšie služby. Ukladanie cookies môžete kedykoľvek odmietnuť v nastavení svojho webového prehliadača. Viac informácií.

Alebo sa vráťte na úvodnú stránku

Menu

Služby

Banner

Svadobný obchod vystavil vo výlohe figurínu na vozíku.

25.02.2020

Vzbudil nadšenie aj diskusiu o inovatívnom prístupe v odevnom priemysle.

Svadobný obchod vystavil vo výlohe figurínu na vozíku.

Umelkyňa Beth Wilson zdieľala nadšený príspevok potom, ako vo výklade obchodu so svadobnými šaty objavila figurínu na invalidnom vozíku. Tridsaťšesťročná tvorkyňa, ktorá sa na vozíku pohybuje posledných päť rokov uviedla, že je to prvýkrát, kedy vo výklade videla hendikepovanú figurínu. Jej tweet sa stal virálny a vzbudil diskusiu o inklúzii v odevnom priemysle.

Svadobný obchodík The White Collection v Portisheadu vlastnia sestry Laura a Sarah. „Taká pozitívna reakcia nás potešila, ale svojim spôsobom je smutné, keď vysvitne, že invalidný vozík vo výklade je takou vzácnosťou,” popísala Laura Allen. Dvadsaťdeväťročná majiteľka uviedla, že určite nie sú prvým obchodom na svete, ale dúfajú, že ostatní budú nasledovať ich príklad. „Je to priemysel, ktorý je dobre známy tým, že nie je inkluzívny(dištancuje). V mnohých svadobných obchodoch uvidíte iba štandardné chudé manekýnky. Ale všetky sa vydávajú. Nezáleží na tom, ako vyzeráte, alebo kto ste, každý chce, aby bol tento deň špeciálny," dodala.

Neviditeľní

„Ľudia so zdravotným postihnutím sa často cítia neviditeľní, pretože sa v médiách neobjavujeme. A zvlášť, keď ide o krásne oblečenie," uviedla Beth Wilson. „Nepotrebujem svadobné šaty, ale určite by som bola omnoho šťastnejšia, keby som šla do obchodu, kde budem prijatá s invalidným vozíkom aj so všetkým čo k tomu patrí,” popísala a dodala, že ju potešilo taktiež vyzdobenie vozíka. „Je skvelé, že ho ozdobili namiesto toho aby ho skrývali. Pomôcky pre mobilitu sú často zobrazované  ako negatívne veci, ktoré ľudia chcú skrývať. Pritom nám vlastne prostriedky pre mobilitu dávajú slobodu.“

Prekvapenie a radosť

Bethin tweet oslovil tisíce ľudí. Mnohí z nich vyjadrili prekvapenie a radosť a začali zdieľať vlastné svadobné fotografie. „Cítim nadšenie, pretože som nikdy nevidela postihnutie takto zastúpené v mainstreamových médiách a ani vo svadobnom priemysle,” napísala užívateľka Tamsyn. „Na invalidnom vozíku som krátko a toto ma naozaj dojalo. Prestala som sa pozerať po šatách z obavy, že možno nebudú pasovať s vozíkom," tweetla Sarah.

Inklúzia - nedištancovanie v odevnom priemysle

O inklúziu v odevnom priemysle sa v posledných rokoch snažia aj niektoré populárne značky ako napríklad Tommy Hilfiger, Zappos, Nike alebo Target. Okrem zapojenia hendikepovaných modelov do reklamy sa sústreďujú taktiež na praktickú stránku. Magnetické zapínanie, patentky a háčiky nahradzujú gombíky. K inovatívnym prvkom patria tiež nastaviteľné lemy na rukávoch košele a nohaviciach alebo otvory na chrbáte šiat, ktoré ľuďom umožňujú obliekať sa samostatne. 

Zdroj: Hatefree.cz

Predchádzajúci článok
Odborníci radia: Zvieratá pozitívne ovplyvňujú telesné aj duševné zdravie
Nasledujúci článok
Aj Maroš zažil výbuch v paneláku v Prešove.